ZDROWE ODŻYWIANIE

Odporna branża

Aktualna sytuacja, wywołana pandemią rozprzestrzeniającego się wirusa SARS-CoV-2, zmieniła potrzeby konsumentów, również w kwestii odżywiania. Użytkownicy w czasie izolacji częściej gotowali w domu, a reżim sanitarny po otwarciu restauracji sprawia, że domowa kuchnia nadal pozostaje na topie. Nakłada się na to także większa troska o zdrowie oraz kondycję i sylwetkę po ponad dwóch miesiącach ograniczenia aktywności i mobilności społeczeństwa.

Więcej ruchu i zdrowsza dieta często pojawiają się na liście postanowień noworocznych. Dla innych bodźcem do zdrowszego odżywiania może być zbliżający się sezon letni i praca nad figurą – dlatego często już wiosną podejmują konkretne kroki w tym kierunku.

 

Z jednym z naszych klientów, prowadzących sklep ze zdrową żywnością, rozpoczęliśmy współpracę w szczycie pandemii – w marcu. Już w kwietniu witryna została wyświetlona o 33% więcej razy niż w poprzednim miesiącu i na ponad 1000 fraz.

Szanse

  • Więcej czasu można poświęci teraz na gotowanie w domu

  • Wzrasta chęć zadbania o zdrowie i sylwetkę w tym szczególnym czasie 

  • Zdrowe odżywianie wpisuje się w utrzymujący się trend fit 

  • Rośnie świadomość społeczeństwa w kwestii zdrowego odżywiania 

  • Większe zainteresowanie produktami naturalnymi

Zagrożenia

  • Ceny zdrowej żywności wyższe od artykułów w dyskontach spożywczych 

  • Brak możliwości wizyty u dietetyka

  • Obawa o bezpieczeństwo żywności 

  • Wzmożone procedury higieny

  • Przywiązanie konsumentów do znanych produktów spożywczych

Rozwiązania

Sytuacja pandemii przyczyniła się do zmiany trybu życia, którego kluczowym elementem jest odżywianie. Konsumenci musieli zmienić swoje przyzwyczajenia dotyczące samego dokonywania zakupów (specjalne środki bezpieczeństwa w sklepach, ograniczona liczba osób, większe zakupy na dłuższy czas, itp.), jak i gotowania. W tej sytuacji sklepy oferujące zdrową żywność, jak i dietetycy promujący zdrowe odżywianie mogą pomyśleć o:

Komunikowaniu bezpieczeństwa żywności - Umieść informację na stronie i w social mediach. Powołaj się na stanowisko Europejskiego Urzędu ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA) z 9.03.2020. Pomożemy Ci przygotować specjalny wpis na stronę lub posty w mediach społecznościowych..

Skuszeniu zdjęciami internautów do korzystania z oferty - Wykorzystuj moc Instagrama! To platforma, której użytkownicy uwielbiają grafikę. Umieszczaj zdjęcia potraw z opisem przepisu lub produktów z pomysłem na wykorzystanie w konkretnym daniu.

Przeniesieniu biznesu do sieci – prowadzenie sklepu internetowego otwiera Twój biznes na całą Polskę. Otwórz sklep online i sprzedawaj nie tylko zdrową żywność, ale też usługi np. ułożenia indywidualnej diety. Pomożemy Ci przenieść się do sieci.

Budowaniu zaufania klientów do marki - Prowadź blog! Stwórz miejsce, gdzie osoby zainteresowane będą mogły znaleźć wartościowe informacje i ciekawe porady na temat zdrowego odżywiania. Regularnie publikuj na blogu i odpowiadaj na komentarze.

Sprawniejszej obsłudze klienta – umawiaj konsultacje dietetyczne online! Umożliwiaj nowoczesną komunikację ze sklepem, np. przez Messengera! Mamy narzędzia, które pomogą Ci usprawnić kontakt z klientami.