trANSPORT

Odporna branża

Sezon letni oraz powroty z home office sprawiły, że transport osobowy zaczyna wracać do stanu sprzed wybuchu pandemii, choć obowiązuje reżim sanitarny. Okres izolacji był też czasem, gdy, m.in. transport towarów i przesyłek, spedycja cieszyły się mniejszym zainteresowaniem, jednak nie aż tak jak przewozy osobowe. Według Google Trends  tematy takie jakie jak “publiczny transport zbiorowy”, odnotowały duży spadek zainteresowania po ogłoszeniu pandemii i dopiero od maja powoli wskazują wzrost. Przyglądając się natomiast tematom takim jak “logistyka”, “spedycja”, “przewóz kabotażowy” zauważyć można raczej stabilny, utrzymujący się na względnie równym poziomie trend.

Ograniczenia w transporcie osobowym i izolacja społeczna, uniemożliwiająca dokonywanie zakupów z jednej strony, z drugiej zaś zapotrzebowanie społeczeństwa na większe dostawy środków ochrony osobistej (maseczki, rękawiczki) i wzmożona sprzedaż wysyłkowa wielu produktów w dobie największych obostrzeń sprawiły, że branża transportowa była spolaryzowana.

 

Dzięki nieprzerwanym działaniom SEO, strona jednego z naszych klientów, świadczącego usługi transportowe i spedycyjne, wykazała bardzo dobre wyniki. Od marca do czerwca odnotowała prawie 55 tys. wyświetleń. Ponadto liczba wizyt na stronie wzrosła w czerwcu o 197% w stosunku do marca.

Szanse

  • Jednorazowo większe zlecenia, żeby ograniczyć liczbę kursów 

  • Nadal wysokie zapotrzebowanie na środki ochrony, m.in w miejscach pracy 

  • Wzrost ruchu w turystyce w okresie wakacyjnym 

  • Coraz więcej firm przechodzi w tryb stacjonarny – dostawy zaopatrzenia biur 

  • Mniejsze obawy przed korzystaniem z przewozu osób w małych pojazdach, np. busach

Zagrożenia

  • Reżim sanitarny w środkach komunikacji

  • Ograniczona liczba miejsc w środkach transportu 

  • Obawa przed kontaktem z osobami w środkach transportu 

  • Mniejsze budżety na towary i ich transport 

  • Dynamiczna sytuacja otwartych i zamkniętych granic w transporcie międzynarodowym

Rozwiązania

Ograniczenia, obowiązujące jeszcze kilka tygodni temu, w przemieszczaniu się po kraju i za granicę powoli maleją, choć sytuacja jest dynamiczna. Ponadto wzrasta ruch kurierów, dostawy przesyłek i towarów, logistyka oraz spedycja krajowa i zagraniczna, choć tu spadek z powodu pandemii był nieco niższy, to również dotknął te obszary w branży. Firmy transportowe mogą w tej sytuacji rozważyć:

Informowanie regularnie o nowych trasach – zapewnij klientom aktualne informacje. Umieszczaj na stronie i w mediach społecznościowych wiadomości o otworzeniu lub zamknięciu granic dla Polaków. Zapewnimy Ci wsparcie webmasterskie. Uruchomimy zakładkę, gdzie będziesz umieszczać najważniejsze newsy dla podróżnych.

Zadbanie o poczucie bezpieczeństwa – spraw, by klienci nie bali się korzystać z usług Twojej firmy! Możesz przygotować stronę z pełną informacją o podjętych środkach bezpieczeństwa wśród pracowników. Przedstaw też możliwości ubezpieczenia usługi, czy jasną ścieżkę reklamacji bądź zwrotu kosztów, jeśliby zaszła taka konieczność.

Zapewnienie łatwego i sprawnego kontaktu klienta z firmą - nie pozwól by klienci błądzili po stronie w poszukiwaniu danych kontaktowych. Wiesz, że tracisz na wiarygodności, jeśli klient ich nie znajdzie? Mamy dla Ciebie widget do instalacji na stronie, który jest widoczny od razu po wejściu na witrynę i zachęca odwiedzającego do kontaktu.

Przedstawienie czytelnego i możliwie kompletnego cennika usług - część użytkowników opuszcza stronę internetową, gdy nie znajduje ceny. Nie wszyscy decydują się zadzwonić lub napisać, żeby o nią dopytać. Dlatego nie zachęcaj swoich klientów do wejścia na stronę konkurencji i umieść na stronie cennik

Utworzenie lub zaktualizowanie profilu firmowego w Google Moja Firma – w transporcie w dużej mierze za cenę odpowiedzialna jest między innymi długość trasy. Bądź widoczny na Mapach Google i daj się namierzyć przedsiębiorcom z Twojej okolicy, którzy poszukują firmy transportowej w pobliżu.