restauracje

Odporna branża

Obecnej sytuacji w branży gastronomicznej jeszcze daleko do stanu sprzed pandemii, jednak powoli zaczyna wychodzić z trudności wywołanych killkutygodniowym zamknięciem lokali, w tym m.in. restauracji. Powrotom klientów sprzyja także okres wypoczynkowy i sezon letni. Jak pokazuje Google Trends restauracje odczuły mocno spadek zainteresowania po wprowadzeniu pandemii – jednak od chwili zniesienia obostrzeń dla lokali gastronomicznych, powoli trend zaczyna się odwracać i użytkownicy na powrót interesują się właśnie restauracjami.

Obostrzenia związane z zasadami dystansu społecznego, a w rezultacie zamknięcie lokali gastronomicznych w okresie pandemii sprawiły, że restauracje nie mogły realizować swoich usług stacjonarnie. W tym czasie nadal pracowaliśmy nad jak najlepszym wypromowaniem serwisów naszych klientów i poprawą ich widoczności w sieci.

 

Dla strony jednego z naszych klientów, prowadzącego restaurację, wypracowaliśmy w maju (18 maja możliwe było wznowienie działalności restauracji) wzrost liczby wyświetleń o 150% i liczby wizyt w witrynie o 74% w porównaniu do kwietnia. Ponadto zwiększyła się prawie o 100% liczba fraz, na które wyświetlała się witryna w wynikach wyszukiwania w czerwcu w porównaniu do maja.

Szanse

  • Chęć osób do spotkań towarzyskich w restauracjach 

  • Sezon letni to szczytowy okres organizacji imprez okolicznościowych 

  • W sezonie urlopowym turyści korzystają z lokalnej gastronomii 

  • Swobodniejsze dysponowanie finansami na urlopie

  • Zwiększenie powierzchni lokali dzięki ogródkom restauracyjnym

Zagrożenia

  • Reżim sanitarny w restauracjach

  • Mniejsza liczba miejsc do rezerwacji w lokalu 

  • Obawa przed kontaktem z większą liczbą osób 

  • Mniejsze budżety związane z planami wakacyjnymi

  • Mniej imprez okolicznościowych na dużą liczbę gości

Rozwiązania

Zamrożony jeszcze kilkanaście tygodni temu ruchu w gastronomii powoli zaczyna się rozkręcać. Wyjścia do restauracji znów stają się elementem życia codziennego społeczeństwa. Ten trend będzie prawdopodobnie wzrastał w najbliższych miesiącach z uwagi na sezon letni oraz okres urlopowy. Restauracje mogą w tej sytuacji rozważyć:

Zaktualizowanie danych w Google Moja Firma – wprowadź aktualne godziny otwarcia restauracji! To bardzo ważne, ponieważ wiele osób właśnie na Mapach Google może sprawdzić, w jakiej porze warto wybrać się do Twojego lokalu. Możemy Ci w tym pomóc i wskazać, jak jeszcze możesz zoptymalizować profil swojego biznesu w Google Moja Firma.

Poinformowanie o środkach bezpieczeństwa w lokalu – rozwiej wątpliwości i obawy swoich klientów! Przedstaw, jak w Twojej restauracji dba się o bezpieczeństwo. Możemy pomóc Ci przygotowując odrębną podstronę, gdzie znajdą się najważniejsze informacje o standardach sanitarnych w lokalu.

Prowadzenie konta na Facebooku i Instagramie – ogromna liczba użytkowników sieci szuka informacji oraz inspiracji na tych portalach społecznościowych. Umieszczaj posty, które zachęcą do odwiedzin! Dziel się zdjęciami potraw, opisuj ich smak, informuj o nowościach w menu, dawaj znać o promocjach.

Wdrożenie kampanii Google Ads – wzmocnij widoczność swojego biznesu w sieci, dzięki płatnym reklamom w wyszukiwarce i na Mapach Google. Skontaktuj się z naszymi ekspertami, którzy umiejętnie dostosują rodzaj oraz charakter kampanii do Twojej działalności oraz grupy potencjalnych odbiorców.

Umożliwienie prostej i szybkiej rezerwacji stolika – większość osób lubi mieć pewność, że po dotarciu do restauracji, będzie na nich czekał wolny stolik. Możesz odpowiedzieć na ich potrzeby. Zapewnij dogodny sposób rezerwacji  np. przez Messengera, przez Google Maps bądź dedykowany system IT.