odzież i moda

Odporna branża

W obliczu restrykcji związanych z ograniczaniem rozprzestrzeniania wirusa SARS-CoV-2, po ogłoszeniu pandemii wiele osób przeszło na pracę zdalną z domu. Przełożyło się to na zmiany w codziennych przyzwyczajeniach - także w kwestiach ubioru do pracy. Podobnie jak wiele innych zasad, także reguły “dress code'u” zostały naruszone. Dzięki Google Trends można zaobserwować wyraźny wzrost zainteresowania odzieżą wygodną typu “dres” po ogłoszeniu pandemii i przejściu wielu osób na pracę w trybie “home office”, a także spadek w tym czasie zainteresowania tematyką mody.

W związku ze zmianami w życiu codziennym, wywołanymi pandemią Covid-19, konsumenci nabrali nowych przyzwyczajeń, także w kwestii ubioru. Jednocześnie znoszenie restrykcji znów zaczęło zmieniać linię trendu, która powoli powraca do sytuacji sprzed nałożenia obostrzeń.

 

Dla jednego z naszych klientów, prowadzącego sklep z modną odzieżą okolicznościową, uzyskaliśmy w okresie największych restrykcji (marzec-kwiecień) ponad 220 tys. wyświetleń witryny. Już w maju, gdy obostrzenia dotyczące uroczystości zostały złagodzone, wypracowaliśmy wzrost o 28% liczby wyświetleń strony i o 109% liczby wizyt na stronie w stosunku do kwietnia.

Szanse

  • Niechęć do wizyt w miejscach dużych skupisk osób (np. centrach handlowych) 

  • Wygoda i dostępność 24h zakupów online 

  • Dobrze zaprojektowana polityka zwrotów 

  • Większa dostępność produktów online niż offline 

  • Dostawa do domu lub pobliskiego paczkomatu

Zagrożenia

  • Obawa przed zakupami odzieży w sklepach stacjonarnych 

  • Konieczność oczekiwania na dostawę przy zakupach online

  • Obawa o źle dobrany rozmiar, fason bez przymierzenia

  • Brak możliwości sprawdzenia “na żywo” jakości wykonania

  • Niechęć do formalności związanych ze zwrotem w przypadku reklamacji

Rozwiązania

Praca w trybie “home office”, ale też ograniczenie mobilności i możliwości uprawiania niektórych dyscyplin sportowych przyczyniły się do wzrostu zainteresowania wygodną odzieżą jak m.in. dres, przy jednoczesnym ograniczeniu popularności tematyki mody. Trend – wraz z rozluźnianiem restrykcji – zmieniał się i powoli powraca do sytuacji sprzed ogłoszenia pandemii. Firmy z branży odzieżowej i modowej mogą w tej sytuacji rozważyć:

Zadbanie o nowoczesny wygląd strony –  użytkownicy oceniają stronę, po tym jak się prezentuje. Postaw na nowoczesny design! Jeśli nie zadowala Cię obecny wygląd witryny, to możesz z pomocą naszych SEO ekspertów i web designerów przenieść ją i stworzyć stronę w oparciu o nowoczesną technologię Website Leader.

Uruchomienie newslettera – to świetny sposób z jednej strony na pozyskiwanie zapytań sprzedażowych, z drugiej strony newsletter to doskonałe narzędzie do komunikacji z klientem. Informuj swoich odbiorców o planowanych akcjach promocyjnych, nowych kolekcjach, przecenach. Spraw, by zawsze byli na bieżąco z Twoją ofertą.

Założenie profilu w Google Moja Firma – pozwala promować Twój biznes w wyszukiwarce i w Mapach Google, z których korzysta ogromna liczba użytkowników, przede wszystkim urządzeń mobilnych. Daj się znaleźć klientom w okolicy! Pomożemy Ci w założeniu profilu firmy w Google Moja Firma i doradzimy, jak go uzupełniać i aktualizować w przyszłości.

Prowadzenie profilu na Instagramie – na tym portalu społecznościowym rządzą zdjęcia, a moda jest bardzo wdzięcznym tematem do fotografowania. Twórz z oferty swoich ubrań wyjątkowe kompozycje i udostępniaj posty ze stylizacjami na różne okazje. Zachęcaj też swoich obserwatorów do dzielenia się własnymi opiniami o zestawach modowych.

Skorzystanie z remarketingu – jedną z form Google Ads, czyli płatnych reklam w systemie Google i wyszukiwarkach, jest remarketing. Niech Twoje reklamy wyświetlają się dokładnie wtedy, gdy mogą zainteresować odbiorców! Ponownie kieruj reklamy do wybranych osób, które już wcześniej odwiedziły Twoją stronę.