fotografia

Odporna branża

Obostrzenia wprowadzone z powodu pandemii, ogłoszonej w połowie marca, powoli są znoszone. Jednak dystans społeczny, izolacja i liczne ograniczenia, utrzymujące się przez kilkanaście tygodni, zmieniły przyzwyczajenia, zachowania oraz potrzeby konsumentów. W Google Trends można zaobserwować spadek zainteresowania tematem fotografii już od połowy lutego, który pogłębił się w marcu. Przed Wielkanocą natomiast nastąpił wyraźny wzrost popularności tematu, która systematycznie rosła i obecnie utrzymuje się na stałym poziomie.

W branży fotograficznej panuje sezonowość. Od połowy lutego, po zabawach sylwestrowych i studniówkowych, następuje pewne wyciszenie. W tym roku nałożyła się na nie sytuacja pandemii.

 

 

Pomimo tych zawirowań i dzięki nieprzerwanym działaniom nad optymalizacją witryny, strona jednego z naszych klientów, prowadzącego studio fotograficzne, przyniosła bardzo dobre rezultaty. W maju i czerwcu witryna odnotowała prawie 110 tys. wyświetleń, zaś o 333% wzrosła liczba odwiedzin strony w czerwcu w porównaniu do marca.

Szanse

  • Możliwość realizacji bezpiecznie sesji w kilkuosobowym gronie 

  • Pogoda sprzyja przeprowadzeniu sesji w plenerze 

  • Chęć posiadania wyjątkowej pamiątki np. z okresu narzeczeństwa, ciąży 

  • Większe zainteresowanie ofertą lokalnych fotografów

  • Obawa przed nawrotem pandemii - realizacja sesji póki jest to możliwe

Zagrożenia

  • Mniejsza liczba organizowanych imprez okolicznościowych niż w minionym roku 

  • Ograniczone budżety na organizację wydarzeń okolicznościowych 

  • Więcej formalności przy realizacji sesji w pomieszczeniach zamkniętych 

  • Utrudnione podróżowanie i zagraniczne sesje

  • Ograniczona liczba uczestników wydarzeń (fotograf również zostaje w nią wliczony)

Rozwiązania

Pandemia na kilkanaście tygodni wstrzymała możliwości realizowania usług fotograficznych. Jednak wraz ze znoszeniem obostrzeń sytuacja powoli zaczyna ulegać zmianie. Z pewnością przyczynia się do tego także trwający sezon imprez okolicznościowych. Wiele par decyduje się na uroczystości ślubne i weselne w kameralnym gronie. Ponadto letnia pogoda sprzyja sesjom plenerowym (np. narzeczeńskim, ciążowym, rodzinnym, itp.). Firmy z branży fotograficznej mogą w tej sytuacji rozważyć:

Wykorzystanie storytellingu na stronie – Opowieści przyciągają uwagę odbiorców. Podziel się historiami! Mogą być to fotoreportaże np. ze ślubu z etapami przygotowania, ceremonii, wesela. Zapytaj par czy zechcą podzielić się swoją historią - my możemy ubrać ją w atrakcyjny opis, a Ty dodasz zdjęcia z sesji.

Prowadzenie konta biznesowego na Instagramie – Ten portal jest wręcz stworzony dla fotografów. Umieszczaj zjawiskowe zdjęcia, które przyciągają uwagę, ale też stanowią dla Ciebie fantastyczne portfolio. Biznesowe konto pomoże Ci gromadzić statystyki oraz umieszczać posty sponsorowane, np. z informacjami o promocji.

Dzielenie się opiniami klientów – Wiele osób bierze pod uwagę wystawione opinie zanim dokona zakupu usługi. Poproś swoich Klientów o rekomendację, którą będziesz mógł się podzielić na stronie internetowej. Z naszym wsparciem webmasterskim zyskasz dodatkową sekcję w witrynie firmowej.

Przygotowanie oferty promocyjnej – Zaproponuj coś ekstra swoim klientom. Może to być zniżka na fotoreportaż z dnia ślubu dla par, które zdecydują się na sesję narzeczeńską u Ciebie albo kilka dodatkowych zdjęć do albumu ślubnego. Koniecznie podkreśl, że to oferta czasowa i spraw, by nikt jej nie przeoczył, np. dzięki pop’upowi na stronie głównej.

Opracowanie na stronie sekcji FAQ - Przygotuj specjalną sekcję z najczęstszymi pytaniami klientów i udziel odpowiedzi. Użytkownik, wchodząc na stronę, od razu znajdzie rozwiązanie swojego problemu i łatwiej podejmie decyzję. Możemy wesprzeć Cię w zbudowaniu takiej podstrony i pomóc w przygotowaniu atrakcyjnych treści.