Artykuły dziecięce i zabawki

Odporna branża

Z powodu pandemii żłobki, przedszkola, szkoły były lub są nadal zamknięte. Aktywność dzieci jest ograniczona, dlatego rodzice zaczęli poszukiwać w intrenecie sposobów na zapewnienie dzieciom rozrywki w domu.

Google Trends pokazuje np. wzrost zainteresowania wyszukiwanymi związanymi z zabawkami. Do najczęściej wpisywanych fraz należały w ostatnich 2 miesiącach, m.in. “zabawki ogrodowe”, “zabawki do ogrodu”, “zabawki na balkon”.

Zainteresowanie artykułami dla dzieci i zabawkami wzrasta zwykle już na miesiąc przed świętami Bożego Narodzenia, a po Nowym Roku spada.

 

 

Pandemia COVID-19 wywróciła sezonowość do góry nogami, ponieważ w ostatnich 2 miesiącach  rodzice intensywniej szukali w internecie sposobów na uatrakcyjnienie czasu w domu dla swoich dzieci. Dzięki odpowiedniej optymalizacji strony dla jednego z naszych klientów wypracowaliśmy w samym tylko kwietniu ponad 10 tys. wizyt w witrynie. Ponadto w kwietniu nastąpił bardzo gwałtowny wzrost liczby wejść na stronę - aż o 65% więcej - w porównaniu do marca.

Szanse

  • Sprzedaż przez sklep internetowy

  • Większe zainteresowanie zabawkami ogrodowymi

  • Więcej czasu z rodziną np. przy grach planszowych, układaniu puzzli

  • Wzrost zainteresowania rozwijaniem pasji w domu, np. poprzez zestawy do rysowania

  • Wzrost zapotrzebowania na rozwiązania do nauki, np. zabawki edukacyjne

Zagrożenia

  • Ograniczenia domowych budżetów

  • Zamknięcie miejsc sprzedaży stacjonarnej

  • Obawa przed importowanymi towarem

  • Utrudnienia związane ze sprowadzeniem towaru zza granicy

  • Nowe standardy dostawy i płatności

Rozwiązania

Sytuacja wywołana pandemią COVID-19 zmieniła zakres potrzeb najmłodszych domowników. Sklepy z artykułami dziecięcymi i zabawkami, stanęły przed zupełnie nowymi oczekiwaniami użytkowników i pomimo, że sytuacja powoli się normuje, zachowania konsumentów uległy pewnym zmianom, dlatego firmy oferujące produkty i zabawki dla dzieci mogą w obecnej sytuacji zastanowić się nad:

Usprawnieniem kontaktu z klientem – informuj klienta na bieżąco! Na stronie, w wizytówce Google Moja Firma, w mediach społecznościowych podawaj aktualne dane, np. godziny otwarcia, numer kontaktowy. Chętnie zrobimy to za Ciebie.

Zapewnieniem bezpiecznych zakupów – wyjaśnij jak dbasz o bezpieczeństwo zakupów! Umieść na stronie informacje o rodzajach dostępnych płatności i zabezpieczeniach płatności elektronicznych (np. certyfikat SSL). Klienci lubią mieć do wyobru opcję opłaty przy dostawie.

Stworzeniem sklepu internetowego – docieraj do klientów w całej Polsce! Sklep online zapewnia ciągłość sprzedaży. Klienci mogą bezpiecznie oglądać Twoją ofertę 24h na dobę i robić zakupy nawet w weekendy. Pomożemy Ci go otworzyć!

Prowadzeniem bloga poradnikowego – buduj zaangażowaną społeczność wokół swojej marki! Pisanie artykułów lub nagrywanie wideo z poradami dla rodziców pomoże Ci przyciągnąć i zatrzymać klientów.

Wprowadzeniem oferty specjalnej - wzbudź zainteresowanie zakupem! Uruchom promocję cenową na wybrane produkty i podkreśl ograniczony czas jej trwania. To działa motywująco, a my możemy przygotować odpowiedni baner na Twoją stronę.