Jak przyciągnąć użytkowników do strony internetowej?

Kilka słów o SEO nowej dekady!

Każdego dnia powstają nowe biznesy online, które zabiegają o zainteresowanie klientów i realne korzyści z niego płynące. Podstawą do budowania ich obecności w sieci jest strona internetowa. Samo jej posiadanie nie przyciągnie klientów, konieczna jest stała praca nad zawartością, aby spełniała zarówno potrzeby użytkowników, jak i oczekiwania wyszukiwarek internetowych. 

Wirtualna strona Twojego biznesu 

Czyli jakie znacznie dla Twojej firmy ma strona www? 

 

Strona internetowa bądź sklep online stanowią w świecie wirtualnym miejsce spotkania potrzeb użytkownika z ofertą firmą. To przestrzeń, która pełni dla Twojego biznesu różne funkcje, w tym m.in.: 

 

  • informacyjną, ponieważ prezentuje odbiorcom czym się zajmujesz, wizję i misję Twojej firmy, a także historię jej powstania i rozwoju; 
  • komunikacyjną, gdyż wskazuje odbiorcom w jaki sposób mogą się skontaktować z Twoją firmą;
  • marketingową, promuje bowiem Twoją firmę oraz pozwala budować świadomość marki wśród użytkowników;
  • biznesową, ponieważ generuje konwersje w postaci zapytań ofertowych czy konkretnych zakupów. 

 

W tym świetle firmowa strona internetowa prezentuje się jako ważny element strategii rozwoju firmy, który wymaga – podobnie jak biznes – monitorowania, rozbudowy i optymalizacji działań, aby przynosić jeszcze lepsze efekty. Nawet świetnie prezentująca się witryna internetowa ma niewielką wartość, jeśli nie jest widoczna dla użytkowników na wpisywane w wyszukiwarkę Google zapytania. Jakie działania można podjąć w tym kierunku? 

Pozycjonowanie wsparciem dla biznesu online

Czyli dlaczego trzeba się liczyć z Google w dzisiejszych czasach? 

Google to naprawdę potężny gracz na rynku światowym i nie kryje się z tym. Już sama nazwa wskazuje na gigantyczne ambicje twórców. W założeniu ich wyszukiwarka miała pomieścić (zaindeksować) liczbę stron równą 1 gogolowi, a jest to niewyobrażalnie duża liczba wyrażona wartością 10^100. Nie wygląda imponująco? W takim razie dodamy, że gwiazd na niebie jest "tylko" między 10^22 a 10^32. Teraz robi większe wrażenie, prawda? 


Potęga Google opiera się także na ogromnej popularności stworzonej przez niego wyszukiwarki, z której korzysta około 42% całej populacji świata, która liczy obecnie blisko 8 mld ludzi. Jeśli prawie połowa ludzkości korzysta z Google, to warto zaangażować się w działania, które zwiększą rozpoznawalność Twojej firmy w wyszukiwarce internetowej Google. SEO pomaga w skierowaniu ruchu użytkowników do Twojego biznesu online i pozyskiwaniu klientów, zainteresowanych Twoją ofertą. 

SEO pomocne w budowaniu widoczności w sieci 

Czyli jak poprawić widoczność strony internetowej w wyszukiwarce Google? 

 

Kluczem do sukcesu na tym polu jest odpowiadanie na potrzeby klienta. Wszystkie te skomplikowane działania jak optymalizacja, indeksowanie, crawlowanie, zmiany algorytmiczne sprowadzają się do jednego – zadowolenia użytkownika wyszukiwarki.

 

Wyobraźmy sobie, że Jan Kowalski poszukuje dla swojej żony prezentu z okazji rocznicy ślubu. Przeszukuje w tym celu internet i trafia na Twoją stronę z biżuterią, do sekcji dedykowanej “na rocznicę ślubu”. Znajduje w niej kolczyki diamentowe, które nie zrujnują jego portfela, a wie, że połączenie białego złota ze szlachetnym kamieniem z pewnością spodoba się jego małżonce. Przegląda wszystkie modele, więc spędza trochę więcej czasu na stronie, aż wreszcie decyduje się na zakup.  

 

 

Temu wszystkiemu “przygląda się” Google i widzi, że Twoja strona internetowa pomogła Janowi Kowalskiemu rozwiązać jego problem. To oznacza, że jest wartościowa, a skoro tak, to ważna dla wyszukiwarki. Google docenia takie strony, co okazuje w sobie właściwy sposób, wyświetlając je wyżej w naturalnych wynikach wyszukiwania. Jeśli więc Twoja strona internetowa będzie odpowiadała na potrzeby użytkowników ma szansę zyskać większą widoczność, a większa widoczność to większa rozpoznawalność. Dalsze równanie jest już proste, ponieważ im więcej użytkowników rozpoznaje Twoją firmę w sieci, tym większa szansa, że na tym realnie zarobisz. Jak wobec tego budować dziś tę widoczność w sieci? 

 

 

Nowy wymiar pozycjonowania odpowiedzią na nowe potrzeby klientów 

Czyli dlaczego SEO nowej dekady jest skuteczne? 

Nowoczesne, wielowymiarowe SEO ma na celu pokazanie Twojej strony internetowej wszystkim użytkownikom, którzy wpisują zapytania związane z działalnością Twojej firmy, bez ograniczania się do kilku fraz. Obecnie sama pozycja w top 10 nie gwarantuje nowych klientów. Większe znaczenie ma przyciągnięcie osób faktycznie zainteresowanych ofertą, a każdy z nich może wpisywać w wyszukiwarkę inne słowa.  Dlatego wielowymiarowe SEO rozpatruje szereg możliwości i dąży do wypromowania całego serwisu internetowego na jak największą liczbę zapytań użytkowników. 

 
Takie podejście sprawdza się szczególnie teraz: 

  • ...dlatego, że jest to rozwiązanie, które koncentruje się na pokazywaniu strony internetowej zawsze wtedy, gdy poszukują jej użytkownicy - nie tylko na wyrażenia z krótkiej listy fraz kluczowych;
  • …ponieważ nadąża za trendami wyszukiwania. Czy wiesz, że aż 40% ruchu na stronie pochodzi z fraz składających się z 3 lub więcej wyrazów? Pokazuje to, jak precyzyjnych wyników zaczęli oczekiwać użytkownicy. Nie warto więc koncentrować się wyłącznie na ogólnych wyrażeniach i ignorować wartościowy ruch z dłuższych, bardziej precyzyjnych fraz.
  • … dlatego, że jest elastyczne i otwarte na nowości, a jak pokazują dane aż 15% wyrażeń stanowią zupełnie nowe zapytania Użytkownicy coraz chętniej stosują naturalny język przy wprowadzaniu słów do wyszukiwarki Google i są w tym spontaniczni. Promowanie strony na zamkniętą, sztywną listę fraz ogranicza możliwości dotarcia do witryny z tych zupełnie nowych zapytań.
  • …ponieważ jest tanie. SEO w porównaniu z innymi formami reklamy (spoty reklamowe wideo, kampanie w social mediach, itp.) nie wymaga gigantycznych nakładów.  
  • …dlatego, że internauci mają największe zaufanie do naturalnych wyników wyszukiwania.  
  • ...ponieważ działa długofalowo. Oznacza to, że inwestujesz nie w jedną kampanię o ograniczonym czasie trwania a w budowanie świadomości marki i jej trwałą obecność oraz rozpoznawalność w internecie.  

Dajemy więcej niż SEO! 

Rosnące potrzeby klientów sprawiły, że na skuteczność SEO wpływają już nie tylko działania w zakresie optymalizacji. Ogromnego znaczenia nabrała także technologia strony, dlatego dla osiągnięcia jak najlepszej skuteczności w obszarze pozycjonowania warto zadbać również o ten aspekt swojej witryny.  


Dajemy więcej niż pozycjonowanie - stawiamy na kompleksowe wsparcie, które łączy standardy wielowymiarowego SEO z nowoczesną technologią strony. Nasze rozwiązanie zostało zaprojektowane z myślą o zaspokojeniu potrzeb i oczekiwań wszystkich, którzy: 

  • poszukują kompleksowej obsługi swojej strony internetowej,  
  • oczekują profesjonalnego traktowania ich troski o wizerunek w sieci,
  • liczą na konkretne i skuteczne rozwiązania w obszarze pozyskiwania klientów przez internet,
  • lubią być o krok przed innymi i chętnie angażują się w innowacyjne rozwiązania. 


Projekt wielowymiarowego SEO wspartego nowoczesną technologią strony powstał w wyniku obserwacji zmieniających się tendencji w obszarze optymalizacji i potrzeb klientów.  Dzięki temu stworzyliśmy usługę: 

  • bezpieczną - dzięki synchronizacji działań u jednego dostawcy oraz najnowocześniejszym zabezpieczeniom;
  • komfortową - dzięki możliwości szybkiego kontaktu z gronem specjalistów i błyskawicznemu tempu wprowadzania zmianie na stronie; 
  • opłacalną - dzięki maksymalizacji działań w atrakcyjnym cenowo budżecie;
  • prestiżową - dzięki korzystaniu z najnowszych technologii i funkcjonalności, jak np. asystentka online! 

SEO to nie chwilowy trend, to inwestycja w przyszłość