Co już możesz zrobić online dla swojej firmy? 

Dynamicznie zmieniająca się sytuacja wymusza przyspieszony proces cyfryzacji biznesów. Trwający stan zamrożenia wielu aktywności społecznych w świecie fizycznym sprawił, że w błyskawicznym tempie przedsiębiorcy zmieniają dotychczasowe struktury. Przekształcają organizację pracy, aby jak najlepiej funkcjonować. Pokazuje to, jak duże znaczenie ma w tym wymagającym czasie obecność biznesu w sieci. Aktywność online firm jeszcze nigdy wcześniej nie była tak ważna dla osiągania realnych korzyści. 

 

Nie chcąc pozostać w tyle, nie wystarczy stać i czekać aż sytuacja się uspokoi. Trzeba ruszyć naprzód. Możesz już zacząć działać prężnie online, odpowiadając na najważniejsze potrzeby swoich klientów. Zebraliśmy krótkie porady, które możesz szybko wprowadzić w życie i pracować nad obecnością w sieci.  Zacznij działać!

Wprowadź aktualne informacje o działaniu firmy w dobie COVID-19

Klienci zwracają na to uwagę, ponieważ interesuje ich czy Twoja firma działa i w jaki sposób radzi sobie z kryzysem. Aktualizacja informacji jest ważna również dlatego, żeby klienci wiedzieli w jakich godzinach mogą się kontaktować z Twoją firmą, z jakiego sposobu płatności mogą korzystać, czy jaki rodzaj dostawy wybrać. Istotne znaczenie ma więc podanie aktualnych wiadomości na ten temat we wszystkich kanałach komunikacji. Upewnij się, że nowe informacje o działalności Twojej firmy znalazły się:

  • na Twojej stronie internetowej;
  • w wizytówce Twojej firmy w Google Moja Firma;
  • na portalach społecznościowych, m.in. Facebook.

Jeśli miałbyś jakiekolwiek wątpliwości, co do działania w tym obszarze, to skontaktuj się z nami – podpowiemy rozwiązanie, ale też możemy dokonać takiej aktualizacji za Ciebie w ramach naszej usługi.

 

 

 

Oceń przystępność swojej strony internetowej pod kątem użytkownika

Masz 10-20 sekund, żeby zatrzymać uwagę odbiorcy, który odwiedzi Twoją stronę internetową. Dlatego tak ważne jest, aby strona od pierwszej chwili zrobiła na użytkowniku dobre wrażenie. W tym celu sprawdź czy Twoja strona:

  • szybko się ładuje?
  • posiada intuicyjną nawigację?
  • jest przejrzysta i czytelna?
  • wyświetla wszystkie elementy (grafiki, wideo, treści)?
  • zawiera dane kontaktowe, do których łatwo dotrzeć?
  • umożliwia szybkie zakupy?

Oceń zawartość witryny swojej firmy pod kątem potrzeb odbiorców 

 

Strona internetowa to wirtualna wizytówka Twojej firmy, dzięki której możesz docierać ze swoją ofertą do szerokiego grona odbiorców. Obok aspektów technicznych, decydujących o komforcie korzystania ze strony, ogromne znaczenie ma jej zawartość. Chcąc zatrzymać uwagę odbiorców na dłużej oceń czy Twoja strona:

  • ma  wartościowe treści?
  • zawiera treści poradnikowe, poszerzające wiedzę klienta i pomagające w podjęciu decyzji zakupowej?
  • posiada wyraziste grafiki, dobrze obrazujące temat i przyciągające uwagę?
  • zawiera aktualne informacje o dostępności produktów i/lub usług?

 

 

 

Wykorzystaj dostępne narzędzia - także online - do usprawnienia kontaktu z klientami 

Z doświadczenia wiemy, że klienci doceniają wsparcie specjalistów. Nie tylko przed dokonaniem zakupu produktu bądź usługi chętnie kontaktują się z doradcami, ale też liczą na profesjonalną obsługę posprzedażową. W obecnej sytuacji, gdy osobiste spotkania są niemożliwe, możesz wykorzystać komunikatory internetowe oraz dostępne oprogramowania IT, aby prowadzić z klientami wideokonferencje. Chcąc zapewnić jak najlepszy kontakt z klientami, sprawdź czy:

  • na Twojej stronie www i w innych kanałach komunikacji widnieją aktualne dane kontaktowe?
  • na Twojej witrynie można szybko i bez problemu dotrzeć do danych kontaktowych?
  • faktycznie łatwo można skontaktować się z Twoją firmą i ile czasu to zajmuje?

Wiemy jak ważny jest kontakt z klientem, dlatego stworzyliśmy narzędzie, które pomaga w obsłudze zapytań ofertowych. Jeśli myślisz, że takie rozwiązanie byłoby przydatne dla Ciebie, to skontaktuj się z naszymi doradcami.

 

Zaangażuj się w prowadzenie profili firmowych w social mediach 

Aktywności online ułatwiają sprawną obsługę Klientów w tym trudnym okresie, a jednocześnie pozwalają być w stałym kontakcie z odbiorcami oferty marki. Jak podpowiedzieliśmy - wiele możesz już teraz zrobić sam, ale jeśli tylko potrzebujesz wsparcia webmasterskiego, spersonalizowanego doradztwa czy innej pomocy, to chętnie zaangażujemy się we współtworzenie planu rozwoju Twojego biznesu online.