5 działań online dla bezpiecznego biznesu w sieci w czasach ”post” pandemii

Rozmrażanie gospodarki przywraca do „normalnego” funkcjonowania coraz więcej przedsiębiorstw, a to determinuje do coraz większej aktywności klientów. W przestrzeniach publicznych możemy obserwować wzmożony ruch, a brak obowiązku noszenia maseczek poza budynkami sprawia, że obostrzenia związane z pandemią COVID-19 odchodzą powoli w zapomnienie. Zmalały też obawy o zdrowie, jednak są na wyższym poziomie niż w tym samym okresie, patrząc rok do roku na dane z Google Trends.

Nie warto ignorować tego zjawiska mając firmę i zapewnić swoim odbiorcom poczucie bezpieczeństwa. Podpowiadamy:

 5 działań online, które możesz podjąć, żeby nadal prowadzić bezpiecznie biznes w sieci.

Stwórz dedykowaną stronę dotyczącą obowiązujących zasad bezpieczeństwa w firmie

 

Możesz utworzyć specjalną podstronę na swoim serwisie, gdzie będziesz podawać informacje o tym, w jaki sposób dbasz o bezpieczeństwo klientów oraz pracowników. Mogą się tu znaleźć informacje dotyczące np. sposobów dezynfekowania pomieszczeń, w których przyjmowani są klienci; czy zasad ochrony indywidualnej obowiązujących pracowników. 

Taka informacja jest szczególnie ważna np. w hotelach, gdzie klient przez długi czas pozostaje poza znaną sobie, prywatną strefą (poza domem), czy w gabinetach masażu, gabinetach lekarskich, a więc tam, gdzie może dojść do bezpośredniego kontaktu z powierzchnią ciała klienta.

 

Pamiętaj, że użytkownik powinien szybko dotrzeć do takiej informacji na stronie. Proponujemy wyskakujące okienka (tzw. pop-up’y), które mogą przekierować zainteresowane osoby we właściwe miejsce w Twoim serwisie. Możemy przygotować pop-up dla Ciebie.

 

Stosuj narzędzia online ograniczające bezpośredni kontakt

Wykorzystaj nowe rozwiązania, jak np. aplikacje do prowadzenia wideokonferencji do kontaktu z klientami oraz współpracownikami. W ten sposób pozostajesz z nimi nadal w kontakcie „bezpośrednim”, umożliwiającym obserwację reakcji i emocji podczas rozmowy, jednocześnie nie narażasz na kontakt „twarzą w twarz”, co dla wielu klientów jest  atutem. Zwróć uwagę, że niektóre osoby mogą niekomfortowo czuć się w bezpośrednich relacjach międzyludzkich - wyjdź im naprzeciw!

Bądź cały czas w kontakcie ze swoimi klientami

Poczucie bezpieczeństwa zapewnia klientom dobry kontakt z firmą. Możesz go zapewnić dzięki m.in. Messengerowi, tradycyjnym połączeniom telefonicznym, SMSom i mailingowi, newsletterowi i firmowym profilom w social mediach. Postaraj się korzystać z jak największej liczby kanałów komunikacji, ponieważ wśród Twoich odbiorców są osoby preferujące różne rozwiązania.

 

Możesz zastosować też inne rozwiązania, wspierające komunikację z klientem np. nagraj serię trutoriali, gdzie pokazujesz lub tłumaczysz zagadnienia, o które często pytają Cię Klienci. Dzięki temu być może ograniczysz w obecnym czasie kontakt osobisty. Ponadto często użytkownik nie chce czytać maila z długim i zawiłym wyjaśnieniem, które nic mu nie mówi ani nie ma ochoty przekopywać się przez FAQ na Twojej stronie – za to chętnie obejrzy film, który mu podeślesz i nie będzie potrzebował osobistej wizyty.

 

Wykorzystaj nowe atrybuty w swojej wizytówce w Google Moja Firma

Dotyczy to obiektów świadczących usługi restauracyjne. Jeśli prowadzisz lokal gastronomiczny, to koniecznie zadbaj o zaktualizowanie swojej wizytówki w Google Moja Firma, popularnie nazywanymi Mapami Google. Służą ona ogromnej liczbie osób do poszukiwania informacji na temat nie tylko lokalizacji firmy, ale też godzin jej otwarcia. W ostatnim czasie Google umożliwił wykorzystanie 3 nowych atrybutów, które jeszcze lepiej precyzują działalność firm: „Na miejscu”, „Dostawa”, „Na wynos”. Klienci mogą dzięki temu w prosty sposób sprawdzić, czy przyjmujesz już na miejscu, a także czy możliwa jest dostawa jedzenia lub zabranie go ze sobą na wynos.

 

Jeśli prowadzisz inny biznes możesz dodać atrybuty w wizytówce w Google Moja Firma, które pomogą użytkownikom lepiej poznać Twoją firmę.

 

 

Wprowadzaj aktualności na swojej stronie i w mediach społecznościowych

Jeśli kolejny raz w ciągu dnia Klient nie może się do Ciebie dodzwonić, zacznie się irytować. Nie dopuść do takiej sytuacji! Wielu użytkowników, w poszukiwaniu wyjaśnienia wchodzi na stronę internetową oraz media społecznościowe lub pisze maila. Dlatego – nie zapomnij ustawić  autorespondera i umieścić odpowiedniej informacji na stronie www i w social mediach, jeśli np.  w Twojej firmie planowany jest wolny długi weekend 11-14 czerwca albo z przyczyn od Ciebie niezależnych nie możesz obsługiwać klientów, bo np. na ulicy nastąpiła awaria sieci wodociągowej i w Twojej restauracji nie ma wody. Dzięki wprowadzaniu komunikatów na bieżąco, Twoi klienci czują się bezpieczniej.

 

Możesz też wykorzystać stronę do umieszczania aktualności, dedykowanych rozmrażaniu gospodarki, znoszeniu obostrzeń związanych z pandemią COVID-19, czy postępu badań nad szczepionkami na wirusa SARS-CoV-2. Z drugiej strony możesz na swojej witrynie i w mediach społecznościowych umieszczać aktualne informacje dotyczące zmian w Twojej firmie, np. powrotu pracowników z home office, otwarcia punktów stacjonarnych obsługi na większą liczbę klientów.

W obecnej sytuacji, powolnego wychodzenia ze stanu pandemii, warto jeszcze bardziej pochylić się nad poczuciem bezpieczeństwa użytkowników. Proponowane przez nas 5 działań online możesz zacząć stosować od razu. Prowadząc swój biznes online, pokaż zainteresowanie aspektami bezpieczeństwa użytkowników i uwzględniaj ich poczucie komfortu w aktulanym, wymagającym czasie.