blog

porady dla przedsiębiorców od ekpertów z branży SEM

Sunrise System - działamy i #wspieramybiznes w czasie pandemii

Ostatnie tygodnie na wielu płaszczyznach upływają pod znakiem bardzo dynamicznych zmian, wywołanych działaniami rządów większości państw na świecie w celu zapobiegania rozprzestrzenianiu się wirusa SARS-CoV-2. Nowa rzeczywistość, w której się znaleźliśmy, ma wpływ nie tylko na nasze codzienne życie – zarówno prywatne, jak i zawodowe – ale też na ogólną kondycję gospodarki światowej.

Czytaj całość

Odporna branża: Transport

Sezon wakacyjny trwa, co wiąże się z większym ruchem urlopowiczów do miejsc wypoczynkowych. Transport osobowy, również publiczny, zaczyna powoli odżywać. Podobnie większy wzrost zainteresowania można zaobserwować w spedycji oraz w przesyłkach towarów. W jaki sposób firmy z branży transportowej mogą działań, aby skorzystać na tym? Podpowiadamy 5 ciekawych rozwiązań online.

Czytaj całość

Jak tworzyć teksty na pierwszą stronę Google?

Przygotowanie tekstu zgodnego z zasadami SEO to proces, którego efektem jest treść wspierająca pozycjonowanie i pomagająca użytkownikom w rozwiązaniu ich problemów. Dzięki tym cechom witryna z takim tekstem może znaleźć się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. O czym warto pamiętać, aby Twoje treści miały szansę osiągnąć ten efekt? Odpowiedzi znajdziesz w tym artykule!

Czytaj całość

Odporna branża: Fotografia

Odchodzenie od obostrzeń, wprowadzonych z powodu pandemii, umożliwia obecnie organizację imprez okolicznościowych oraz plenerowych, choć w ograniczonym jeszcze gronie osób. Wydarzenia takie jak śluby czy wesela, ale też ważne momenty jak okres narzeczeństwa bądź ciąży wiele par chce upamiętnić. Branża fotograficzna może te potrzeby wykorzystać i działać. Jak? Mamy 5 pomysłów na aktywność online.

Czytaj całość

Odporna branża: Restauracje

Ruch w branży gastronomicznej - wstrzymany przez kilka tygodni z powodu pandemii - powoli zaczyna ożywać. Coraz więcej osób decyduje się na wyjście do restauracji, czemu z pewnością sprzyja okres letni oraz sezon urlopowy. Ten trend może przybierać na sile w najbliższych tygodniach i restauracje mogą go wykorzystać na swoją korzyść. Jak? Mamy 5 pomysłów, które znajdziecie w artykule.

Czytaj całość

Odporna branża: Moda i odzież

Czas pandemii zmienił nasze przyzwyczajenia - również w obszarze ubioru. Przejście wielu osób na "home office" oraz chęć podjęcia w tym czasie aktywności fizycznej w domu sprawiły, że dużym zainteresowaniem cieszyła się wygodna odzież. Wraz z rozlużnianiem restrykcji trend znów się zmienia. Jak mogą to wykorzystać firmy odzieżowe? Mamy 5 pomysłów na działanie w sieci!

Czytaj całość

Odporna branża: Hotele i pensjonaty

Pandemia zamroziła na kilka tygodni ruch turystyczny. Zamknięte obiekty noclegowe wróciły do działania - przy zachowaniu reżimu sanitarnego - w początku maja. Od tego momentu widać wzrost zainteresowania ofertą obiektów noclegowych. Wyjazdom sprzyja teraz również sezon letni i pora wakacji w szkołach i na uczelniach. Jak hotele i pensjonaty mogą wykorzystać tę sytuację? 5 porad znajdziecie w artykule!

Czytaj całość

Odporna branża: Kosmetyki

Z powodu pandemii wiele naszych codziennych przyzwyczajeń uległo zmianie. Można było zaobserwować to na różnych płaszczyznach życia, w tym również w obszarze dbałości o urodę. Część z tych przyzwyczajeń pozostała z nami, pomimo uruchomienia offline usług kosmetycznych. Jak tę sytuację mogą wykorzystać na swoją korzyć firmy z branży kosmetycznej? Mamy 5 pomysłów, które można zastosować.

Czytaj całość

5 popularnych i darmowych narzędzi od Google przydatnych dla przedsiębiorców

W prowadzeniu biznesu online warto postawić na działania, które będą skuteczne i skorzystać ze sprawdzonych rozwiązań, które ułatwiają m.in. analizę ruchu na stronie, pomogą przyciągać odbiorców, czy usprawnią obieg dokumentów w firmie. Krótko opisujemy 5 popularnych i darmowych narzędzi Google, które są wsparciem dla przedsiębiorców w prowadzeniu biznesu online.  

Czytaj całość

Odporna branża: Sklepy zoologiczne

W dobie pandemii spędzaliśmy więcej czasu w domach - zarówno pracując, jak i spędzając czas wolny z najbliższymi oraz pupilami. Zwierzęta domowe cieszyły się wzrostem zainteresowania w tym wymagającym czasie, a w wielu domach ta nowo odkryta pasja przetrwa również po wygaszeniu pandemii. W jaki sposób mogą działać sklepy zoologiczne, aby zyskać?  Mamy 5 porad online, które umieściliśmy w artykule.

Czytaj całość

5 działań online dla bezpiecznego biznesu w sieci w czasach ”post” pandemii

Trwa powrót do "normalności", która - tego możemy być pewni - nie będzie przypominała 1:1 sytuacji sprzed wybuchu pandemii. Z jednej strony coraz więcej firm otwiera się na klientów, ale z drugiej strony wielu odbiorców ma jeszcze obawy przed korzystaniem z różnych usług, związane z wydarzeniami kilku ostatnich tygodni. Jak prowadzić biznes, by klienci czuli się bezpiecznie? Podpowiadamy 5 działań online!

Czytaj całość

Odporna branża: Fotowoltaika

Obostrzenia wprowadzone kilka tygodni temu z powodu pandemii COVID-19 powoli są znoszone. Jednak ostatnie kilkanaście tygodni nadwyrężyło sytuację finansową wielu inwestorów, dlatego poszukują oni rozwiązań, które mogą generować w przyszłości oszczędności. Przeczytaj nasz artykuł i sprawdź jak w tej sytaucji mogą zadziałać firmy z obszaru fotowoltaiki.

Czytaj całość

Odporna branża: Wyposażenie wnętrz

W minionych tygodniach pandemia ograniczyła mobilność, zamykając aktywność na wielu płaszczyznach w domach. To skłoniło wiele osób do podjęcia kroków w kierunku przystosowania mieszkań do pracy czy nauki. Większa ilość czasu spędzanego w domu zachęciła także część osób do zmian w wystroju domowym. Jak firmy z wyposażeniem wnętrz mogą działać w tej sytuacji? Podpowiadamy w artykule!

Czytaj całość

Odporna branża: Zdrowe odżywianie

Pandemia wpłynęła na wiele aspektów codziennego życia, również na odżywianie. Konieczna była zmiana nawyków w dokonywaniu zakupów artykułów spożywczych oraz gotowaniu. Pomimo uruchomienia punktów gastronomicznych, wiele osób preferuje nadal przygotowywanie posiłków samodzielnie w domu. Co w tej sytuacji mogą zrobić firmy oferujące zdrową żywność lub dietetyczne porady? Zajrzyjcie do artykułu!

Czytaj całość

Odporna branża: Artykuły dziecięce i zabawki

Powolne rozmarażanie gospodarki umożliwia ponowne uruchomienie coraz większej liczby stacjonarnych punktów sprzedaży. Jednak sytuacja wywołana pandemią przyczyniła się do zmian w działaniach wielu bieznesów, w tym z pewnością w branży artykułów dziecięcych i zabawek. Co mogą zrobić teraz firmy z takim asortymentem? Odsyłamy do wskazówek w artykule!

Czytaj całość

Odporna branża: Księgarnie

Pandemia wywołana wirusem SARS-CoV-2 zmieniła oblicze wielu branż. Pomimo sytuacji powolnego rozmrażania gospodarki utrzymuje się reżim sanitarny, a w społeczeństwie nadal odczuwalna jest obawa przed spotkaniami w większym gronie czy narażaniem się na kontakt z innymi osobami w sklepach. Jak mogą poradzić sobie księgarnie w tej sytuacji? Podpowiadamy w artykule!

Czytaj całość

Darmowe “narzędzia” wizerunkowe – case study i referencje 

Praca nad wizerunkiem firmy w internecie jest elementem strategii marketingowej i nie można jej pominąć. Referencje i case study skutecznie wspierają budowanie pozycji eksperta oraz pomagają zdobywać zaufanie wśród potencjalnych klientów oraz ewentualnych partnerów biznesowych. Dlatego warto pochylić się nad ich wykorzystaniem na swojej stronie. 

Jak przyciągnąć użytkowników do strony internetowej?
Kilka słów o SEO nowej dekady! 

Strona internetowa, przy dzisiejszej ogromnej skali cyfryzacji biznesu, ma istotne znacznie dla budowania wizerunku w sieci oraz pozyskiwania klientów. Jej posiadanie nie gwarantuje jeszcze sukcesu. Droga do niego przypomina bardziej maraton niż sprint, ale wsparciem w osiągnięciu tego celu może być nowoczesne, wielowymiarowe SEO. 

Jak przenieść swoją firmę do internetu? Utwórz sklep internetowy! 

Zastanawiasz się, w jaki sposób możesz zacząć działać w sieci? Sklep internetowy jest jednym z rozwiązań, które mogą skutecznie wesprzeć Twój biznes online. To miejsce idealnie przystosowane do zakupów, spełniających wszystkie wymogi bezpieczeństwa, tak bardzo dziś pożądanych i wymaganych. Ty natomiast możesz zapełnić wirtualne półki zarówno towarami, jak i usługami.  

5 kluczowych elementów skutecznej komunikacji z klientem 

Zamrożenie biznesu stacjonarnie trwa już od kilku tygodni. Proces rozmrażania stanu izolacji z pewnością rozciągnie się jeszcze na przynajmniej kilkanaście dni. Dlatego właśnie przedsiębiorcy działają obecnie przede wszystkim w internecie, niezmiennie podejmując kontakt z klientami, który właśnie teraz nabrał jeszcze większego znaczenia niż do tej pory.  

Jak przenieść swoją firmę do sieci? Postaw na stronę internetową!

Obecna sytuacja izolacji, wywołana próbą ograniczenia rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2, wywróciła do góry nogami funkcjonowanie wielu przedsiębiorstw. Zamknięcie fizycznych miejsc pracy i przeniesienie milionów ludzi na całym świecie w tryb “home office” wraz z ograniczeniem mobilności doprowadziły do sytuacji, w której rzeczywistość online daje więcej możliwości niż offline. Jeśli chcesz, żeby Twoja firma aktywnie uczestniczyła w tym wirtualnym świecie i czerpała z niego profity, działaj online! 

Co już możesz zrobić online dla swojej firmy? 

Dynamicznie zmieniająca się sytuacja wymusza przyspieszony proces cyfryzacji biznesów. Trwający stan zamrożenia wielu aktywności społecznych w świecie fizycznym sprawił, że w błyskawicznym tempie przedsiębiorcy zmieniają dotychczasowe struktury. Przekształcają organizację pracy, aby jak najlepiej funkcjonować. Pokazuje to, jak duże znaczenie ma w tym wymagającym czasie obecność biznesu w sieci. Aktywność online firm jeszcze nigdy wcześniej nie była tak ważna dla osiągania realnych korzyści.

SEO w czasie pandemii – dlaczego właśnie teraz?

Optymalizacja stron internetowych (Search Engine Optimization, SEO) jest jednym z najskuteczniejszych elementów strategii marketingowej online dla małych i średnich przedsiębiorstw. Opiera się na optymalizacji witryny pod kątem oczekiwań odbiorcy, celu marketingowego firmy, a także algorytmów wyszukiwarki Google.

Marketing online w dobie COVID-19

Obecnie panująca sytuacja, związana z powstrzymywaniem rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2 na świecie, mocno wpłynęła na zmianę zachowań konsumentów. To ona właśnie jest jednym z najtrudniejszych do uchwycenia obecnie wskaźników, jakie należy mieć na względzie w strategiach marketingowych online dla małych i średnich przedsiębiorstw.